Blogger Templates

Thursday, 24 July 2014

Salam Lebaran 1435H

Assalamualaikum.........


Kata Imam Al-Ghazali : yang jauh itu WAKTU, yang dekat itu MATI, yang besar itu NAFSU, yang berat itu AMANAH, yang mudah itu BERBUAT DOSA, yang panjang itu AMAL SOLEH, yang indah itu SALING MEMAAFKAN.

Gemersik takbir mengundang hiba,
Salam diutus tanda ingatan,
Syawal dinanti menjelang tiba,
Salam diutus pohon kemaafan.
Salam Aidilfitri maaf zahir dan batin...

Wednesday, 23 July 2014

Iftar @Padang Perbadanan Putrajaya

Assalamualaikum & Salam 25 Ramadhan 1435H...
Seronok nye semalam bonda sekeluarga dapat merasai iftar ala2 picnic gitu...
meriah sangat...
dengan angin maghrib yang sepoi.....
juadah yang ala kadar...
kalau masak sendiri mesti lagi syiok...
tapi bahan nak masak kebanyakkan nye dah habis...
bonda & papa decide beli je nasi kerabu kat PARAM...
lepas berbuka solat terus kat situ...
pihak perbadanan putrajaya juga ada menyediakan surau...
pas2 kami terus ke alamanda untuk cari bahan2 dapur yang perlu di top up...
rutin biasa waktu gaji...


kakak & papa bergambar sebelum berbuka..

 dalam gambar pun dah nampak meriah...
masing2 berbuka bersama keluarga dengan pelbagai juadah
lagi meriah sebab ada pertandingan pesta panjut...

adik pun happy tgk ramai orang...

boleh jadi aktiviti wajib setiap tahun ni...
inshaAllah..kalau di panjangkan usia untuk bertemu ramadhan lagi... 

Monday, 30 June 2014

First Time Bangun Sahur

Assalamualaikum....

tahun ni adalah tahun pertama kakak zahraa diajar berpose...
kakak zahraa ni bukan la jenis kanak2 yang susah nak bangun pagi...
kejut je terus bangun....
bila malam je bonda suruh kakak zahraa tido awal...
cuma biasa la nak makan pagi2 tu mungkin x berapa lalu sangat...
kita yang tua ni pun lebih kurang je...

first time kakak zahraa bangun sahur...
sahur kurma+kuey teow kerang+air strawberi...
bonda x paksa kakak berpose penuh...
tapi bonda nak kakak faham apa itu pose 
dan kenapa kita disuruh berpose...

Alhamdulillah!!
kakak zahraa berjaya mengharungi pose hari pertama...
cuma bonda tgk kakak ni aktif gak walau berpose..
bonda yang risau...
bila dia kata dia lapa...
sebenarnya bukan dia lapa sangat cuma terliur nak makan jajan...
bonda suh dia buka...
tapi dia tak mau...
dia kata kakak takut la nak buka...
ada2 je kakak zahraa ni...
tak pe la kakak..
tak wajib pun kanak2 yang belum mumayiz utk berpose...
yang penting kakak berusaha untuk belajar berpose...

belum terlambat rasa nya bonda & keluarga
nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan 1435H...
semoga ramadhan kali ini lebih sempurna dari sebelum nya...
ameen...