Blogger Templates

Monday, 21 November 2011

RuMah Ku B@nJiR L@G!......

Hujan yang turun sangat lebat semalam, membuat aku, papa & zahraa diulit mimpi yang panjang...sedap woOoo tido hujan2 ni...dengar je azan asar aku pun terus bangun...bangun2 tu aku pun g la dapur nak buat ape yang patut...akhirnye ape yang aku nampak membuat kan hati aku panas.....

 ayam aku dalam kuali digenangi air hujan...sob...sob

 plug dapur aku short sebab air hujan dah masuk dalam jubin dinding...

air hujan yang tak berhenti2 menitik....

Dugaan memang dugaan...penat woOoo rumah banjir ni...last2 aku pun call la maintenance...diaorg leh lak cancel, nampak sgt tak nak bertangungjawab...kesudahannya aku call manager diaorg...dalam 45 minit lepas aku call manager maintenance pun sampai untuk tgk keadaan dapur aku...terkejut dia...tahu pun teruk!!...dia kata technician dia dah repair hari jumaat yang lalu, just tampal silikon je...dia tak tahu pulak kondisi sebenarnye adalah sangat2 teruk sebab technician dia just cakap bocor skit je....last2 dia buat keputusan untuk upah pakar sebab kerosakan dapur aku sangat2 teruk...hari ni dia akan bawa pakar cek dapur aku, so esok diaorg akan keluarkan surat untuk tuan rumah bercuti kerana proses2 membaikpulih akan dilakukan....nampak nye papa kene cuti la esok...bonda dah tak ade cuti...manager tu cakap belum pernah ade kerosakkan yang teruk macam dapur aku ni kat kuarters 18r8 tu...



4 comments:

  1. camna leh bocor.. mana datang air tu?? tingkat atas ada rumah orang ke tak?? ker dah bumbung??

    ReplyDelete
  2. tah la kak ina...atas dah tak ade umah...umah su paling last..maintenance pun tak tahu ape problem...hari ni baru diaorg sub kat pakar untuk cek..

    ReplyDelete
  3. lorr ciannyer..banyak2 bersabar k..dugaan.. kalau bumbung batu selalu mmg camtu..batu serap air..
    myusahkan btul kan maintenance tu..

    ReplyDelete
  4. tu la ema..betul2 dugaan..takpe2 hari ni diaorg dah baiki..sian husband i terpaksa ambik cuti...huuuhuu

    ReplyDelete