Blogger Templates

Monday, 5 December 2011

M!Mpi P@pA!!

Assalamualaikum & selamat pagi semua....

ohh!!mood hari isnin...dah la malam tadi tak cukup tido..bayangkan pukul 3.30 pagi, papa bangun dari tido ngan muka yang agak terkejut terus buka pintu bilik...aku pun panggil la...sayang!!sayang!!nak g mana tu..aku tgk dia tgh tawaf satu rumah...pas2 dia masuk bilik buat muka cuak...aku pun tanye, kenapa nye sayang??abg ngigau kot...sabo je la...abg mimpi ape??abg mimpi ada pencuri masuk rumah kita...2 kali abg mimpi yang sama...aku yang dengar pulak cuak...macam2 rasa...jangtung dup dap dup dap...terus tak leh tido...ye la, walupun cuma mimpi...takut2 la kalau ianya gambaran yang tak baik kan....lepas tu papa pun masuk toilet...lepas papa keluar aku suruh papa buka lampu dapur...aku pulak yang tak senang duduk ...siap keluar masuk toilet membuang...aku cuba pejam kan mata untuk sambung tido tapi tak boleh jugak...aku tgk husband aku tgh solat...mungkin buat solat hajat minta dijauhkan dari malapetaka yang tak baik...aku tak kesah sangat pasal barang2 dalam rumah ni, aku cuma risaukan nyawa family aku...ye la, skang pencuri sanggup buat apa saje....akhirnya, aku dan papa tertido..sedar2 dah pukul 7 pagi...mak aiii, dah lewat ni.....dengan laju nye papa mandi, aku pun mandi & mandi kan zahraa....tadi sebelum tinggal kan rumah, dalam hati berdoa agar harta & rumah aku berada dalam keadaan baik sepanjang aku & papa di tempat kerja....dah la kat kuarters aku tu memang banyak kes pecah rumah....harap2 tak ade apa2 la....terlintas juga dalam fikiran aku, mungkin mimpi papa semalam ada kaitan dengan papa naik atas bumbung rumah....semalam papa naik atas bumbung rumah untuk cari punca kebocoran syiling dapur yang menyebabkan air hujan masuk dan mengakibatkan dapur kita org banjir 2 minggu yang lalu...dah banyak kali kontraktor betulkan tapi tak ok2 juga...diaorg tak tahu punca, last2 malam tadi papa naik sendiri untuk tgk punca...aku pk mungkin papa terbawa2 dalam tido kot...ermmmm, harapan aku biar la mimpi papa tu sekadar mainan tido je...


2 comments: