Blogger Templates

Monday, 27 February 2012

Karnival WoW Putrajaya 2012 Part 2

Malam lepas balik dari tengok bunga api tu..
plan ngan papa, pagi esok bleh bawa mak & abah pulak...
jadi tepat jam 7.30 pagi semua dikerah bangun & bersiap...
sebelum ke karnival tersebut...
papa bawa kita org g bekpes kat presint 9...
kene isi perut siap2...
takut pengsan pulak kat karnival tu nanti...
sampai2 je kat karnival...mak ai panas nye...
matahari dah mula tegak atas kepala...
ingat kan g awal2 ni tak la panas sgt....

tempat pertama yang dituju adalah kandang kuda...
elok je papa parking sebelah kandang kuda...
cam tau2 je...
memang dah janji sebelum tu nak bawa zahraa naik kuda...

 papa dah macam koboi la!!
zahraa & papa tunggu giliran nak naik kuda...

amboi zahraa...
teruja sungguh dia dapat naik kuda...
pasni bleh naik kuda sokmo...
sape yang nak naik kuda bleh g kat equestrian park putrajaya...
RM20 pusing satu padang polo...
kat karnival wow padang dia kecik so harga murah skit RM10 je..

 atuk & nenek sedang menonton aksi papa & zahraa menaiki kuda...

 cari tempat aircornd untuk sejuk kan badan dulu...
lepas tu sambung jalan balik...


menjerit zahraa tengok benda alah ni...
ingat kan dia teruja....rupanye dia menjerit ketakutan...
sampai nangis2...

 bersama maskot bomba...

wah!!!zahraa naik ne no ne  no....
berangan jadi bomba sekejap...

patung pasukan penyelamat kot...
nampak tak kat belakang patung tu...
ada perempuan ngah gayut2...
ape tah nama benda tu...

 atuk ngah tolong nenek isi borang untuk buat
medical check up...

nurse ngah periksa tekanan darah nenek...
nurse kata semua normal...
cuma nenek kene turunkan skit berat badan...

 bonda & zahraa ngah tunggu nenek...
sempat lagi posing...

papa bawa zahraa tengok persembahan Upin & Ipin...
zahraa siap angkat2 tangan, konon2 berjoget sekali la...

zahraa & papa bergambar ngan adik asyiela putri azhar..
upin & ipin guna suara adik ni la....
baru tahu adik ni org putrajaya rupanye....

perjalanan pulang...
nenek berebut air ngan zahraa...
sebelum balik kene bawa zahraa g hospital dulu...
cuci luka....harap2 dah beransur ok..

ole2 buat zahraa...
tabung upin & ipin 1 malaysia &
lampu angry bird siap lagu lagi...

6 comments:

  1. suara upin dan ipin memang dah tukar dah.... suara upin dan ipin yg asal dah pergi Boboboi.......... kami kenal yg asal tu sebab dia anak kawan kami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..tau dah tukar tapi tak tahu pulak dah guna untuk boboboi...

      Delete
  2. wah koboi tlepas ni..hihihi suka si kecik tu ek..hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hiihiii...memang seronok la cik zahraa tu dpt naik kuda...

      Delete