Blogger Templates

Tuesday, 24 April 2012

Ke Arah Kesihatan Yang Lebih Baik

Skang ni kami sekeluarga sedang menuju 
ke arah kesihatan yang lebih baik....
mula dengan niat bonda untuk menurunkan berat badan...
seperti zaman anak dara dulu....
kemudian mendapat sokongan dari papa....

dan timbul kesedaran sewaktu menjaga zahraa di wad...
di kelilingi orang yang mempunyai pelbagai penyakit...
bukan menidakkan ketentuan Allah...
tetapi mencegah mungkin lebih baik....
dan usia bonda & papa yang muda ini tidak terlewat rasa nye 
untuk mengubah cara pemakanan untuk kesihatan yang lebih baik...


bermula dengan pengambilan herbalife.....
tapi produk ni agak mahal untuk diteruskan....
jadi bonda guna kaedah yang sama dalam diet herbalife 
tetapi menukarkan nye kepada nutrisi yang lebih mampu di beli...

setiap pagi bonda just ambil 2 keping roti whole grain bread...
tgh pulak bonda makan oat @ telur separuh masak @ snek protein+sayur.....
dan sebelum jam 8 malam bonda akan makan normal meals...
ape yang bonda masak untuk papa & zahraa, so kami makan bersama....


air pulak bonda cuba maintane 4-5 liter sehari...

produk makanan yang ada kat umah tu pun 
dah bertukar kearah makanan yang lebih sihat....
skang kami sekeluarga telah bertukar kepada beras herba ponni taj mahal...


Beras Herbal Ponni Taj Mahal melalui pengkajian International Diabetes Institute of Australia XI, dinyatakan sebagai bahan makanan kesihatan yang dapat menstabilkan gula dalam darah dan mengontrol tekanan darah. Bahan pokok makanan ini, dapat mengubah zat keton menjadi negatif. Sehingga dapat membuat badan selalu segar dan tidak lemah.  Dengan serat larut yang menyerap kelebihan kadar gula dalam darah, Beras Herbal Ponni dapat membantu mengatasi masalah pencernaan, kabur penglihatan, ngilu tulang, dan masalah saluran air kencing.

walaupun rasa berat hati nak meninggal kan makanan fast food, frozen food, junk food....
tapi hati kami sekeluarga kene tekad la nampak nye...
boleh makan kalau teringin sgt2....tapi mungkin tidak la sekerap sebelum ni....
harapan bonda semoga dengan perubahan ini mendatangkan banyak kebaikan 
untuk kami sekeluarga....

11 comments:

  1. memang kesihatan perlu dijaga.... beras tu memang elok tu....

    ReplyDelete
  2. susahnye nak diet ni...sy rasa sy kena puasala baru leh kontrol sikit..nafsu makan ni susah nak control..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh sebenarnye...cuma mula2 tu agak payah...memang banyak dugaan tapi kene kuat kan hati...hiihii..bila dah lama2 nanti biasa la...

      Delete
  3. kesihatan perlu dijaga dari awal...akak pun jaga pemakanan skrg ni..dulu main bedal je telan ape je heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la belum terlambat lagi rasanye nak berubah kan kak...hiihii...

      Delete
  4. alamak boleh ker tinggal fast food? kena sabar n konstan dapatlah lihat kesannya nanti..sokong dari jauh.Keep it up..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...memang susah mula2 tu tapi kalau teringin sgt makan jugak tapi tak la sekerap sebelum ni....:)

      Delete
  5. permulaan yang bagus untuk kesihatan yang berterusan.. keep it up!

    ReplyDelete
  6. wahh bagus laa dah mula berdiet..mmg susah kan nak kawal nafsu makan ni tambah2 makanan segera ni..memang tak tahan tauu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 susah...lama2 dah bleh terima...rasa tak makan pun kenyang...hiihiii...tapi tak bleh gak macam tu...nanti tak cukup nutrisi lak dalam badan...

      Delete