Blogger Templates

Wednesday, 4 April 2012

Program Wanita & Kemahiran

Rasa cam dah basi je nak cite pasal n3 ni...
tapi aku nak cite gak...hiihii...
dari hari ahad lepas nak update tapi hari ni baru berkesempatan...

 hari sabtu yang lalu aku follow program yang dianjurkan 
oleh Majlis Perwakilan Kesejahteraan Bandar (MPKB) Sub Zon K, Presint 18 Putrajaya...
sib baik la program ni kat dewan bawah umah je...

sian papa kene bawa zahraa g work....kebetulan lak MMU ada buat open day...
so papa kene standby....tq papa coz jaga zahraa....

program ni di mulakan dengan ceramah ringkas...
cam ne nak jadi seorang wanita positif & kaya....
ada juga penerangan cam ne nak uruskan KEWANGAN keluarga...

habis je ceramah ringkas tu peserta diagihkan kepada 4 kumpulan (island)...
setiap island ada cikgu yang menunggu untuk mengajar...
aku dapat island 2....belajar buat scone & apple crumble....
lepas belajar buat...bleh rasa....
nyuuummmyyyy...memang sedap.....habis diet aku....
lepas ni boleh la try buat sendiri kat umah.....



lepas settel belajar buat apple crumble & scone....
aku g jalan2 island2 lain.........
island 1 diaorg belajar buat goreng2...bagi aku simple je...
tak belajar pun boleh buat sendiri....





island 3 pulak belajar buat kuih seri muka & talam suji....
best gak....
island 4 adalah island terakhir....diaorg belajar teknik mengurut...
memang best la...sape nak bertangas & bertungku pun ada...


bagi aku banyak gak la ilmu yang diperolehi....
kalau diaorg buat lagi bleh join....seronok...
selain mengisi masa lapang boleh menbahkan ilmu....

4 comments:

  1. wah... macam ni lepas balik krusus boleh jadi isteri solehah ni... semua dah pandai buat....heee3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaaa...tak la pandai sgt...tak buat lagi kat umah...tah jadi tah idak...

      Delete
  2. sebenarnya ceramah cengginilah ceramah yg salu nak sy ikuti. bior membangun sket otak nih..hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihiihi...betul2...bleh masak juadah untuk anak2..

      Delete