Blogger Templates

Friday, 15 June 2012

Kelopak Mata Kiri Berkedip, Tandanya??

Dah masuk 2 hari mata bonda belah kiri ni berkedip...
rimas & rasa sgt2 tidak selesa....
pejam mata pun masih berkedip....
perasaan pun mula rasa berdedar & tak selesa....
dari kecik bila mata ni berkedip belah kiri mesti diakhiri dengan tangisan...
tah la!! bila dipikirkan adakah semuanya kebetulan atau
memang kelebihan yang di anugerah kan oleh Nya...

untuk menjawab persoalan yang bersarang kat fikiran ni...
bonda pun search la google....
macam2 pandangan yang bonda dapat.....
diantara pandangan dari sudut saintifik dan dari sudut pandangan org dolu2...
dari sudut saintifik penyakit ni dipanggil myokymia....
berdasarkan pandangan pakar ia berkait rapat dengan stress, overdose minum kopi,
kurang tido, depresion, ketidak seimbangan nutrisi, alergik, kekeringan mata
 & kerisauan yang melampau dalam diri seseorang....

pandangan org dolu2 pulak begini....
kalau mata belah kiri berkedip alamat nye ada benda x elok nak jadi...
kalau belah kanan memberi maksud seseorang yang jauh 
atau lama terpisah teringin nak jumpa kita...
dengar boleh caya jgn ye....benda2 cam ni boleh merosakkan akidah seseorang...
apa2 pun hanya DIA yang Maha Mengetahui...
kita sebagai hambanya hanya mampu berdoa yang baik2....
 minta dijauhkan dari musibah yang tak diingini....Amin....

10 comments:

  1. wah...ada mickey mouse heee...comel!dr pengalaman sy,memang benda x elok..tp tu mayb kebetulan je..yg penting kite doa pada ALLAH dijauhkan benda yg elok,insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahraa ni addict sgt ngan cartoon mickey...so bonda dia pun memeriah kan je la...hiiihii..

      Delete
  2. YUP MAMA ZAHRA YANG PENTING KITA BERDOA PADA ALLAH SEMOGA DIJAUHI PERKARA X DI INGINI... AMIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. doa adalah senjata yang paling mustajab untuk semua umat Nya...

      Delete
  3. tu tandanya tak sabar nak tengok sangat negara seberang.. hehehhehe

    ReplyDelete
  4. kalau kelip belah kiri nak nangis..kalau belah kanan ada nak tengok org jauh la tu.itu yg akak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul dah tu kak...nangis dah...hiihiihii...sebabnye gaduh2 manja ngan papa zahraa...:P

      Delete
  5. itu mata kelip2x sebab jerebu la tu... heee3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihiiiii...jerebu punya pasal pun boleh jadi jugak...:P

      Delete