Blogger Templates

Friday, 8 June 2012

Zahraa Dijangkiti Virus Chicken Pox

Assalamualaikum...
dah seminggu puteri kesayangan hamba dijangkiti virus chicken pox...
sib baik tak teruk sangat....berkat doa papa & bonda....
dr juga ada kasi antiviral untuk zahraa telan 5 jam sekali...
bintik2 yang keluar pun x banyak...
semalam tengok cam dah kering....
org kata kalau x kuar banyak nanti mesti kene 2 kali...
tapi dr cakap ngan bonda semua nye ikut antibodi seseorg...
bagi bonda kalau Allah tu kata nak jadi, jadi jugak....
dr kata ngan bonda kalau kita cepat bagi antiviral tu, tak la teruk sgt...
fungsi antiviral tu adalah untuk membunuh virus2 yang dah mebiak dalam badan pesakit...
antibiotik pulak hanya melumpuhkan virus....

skang zahraa dok umah nenek....bonda tak leh cuti sebab bekursus selama 4 hari...
semalam baru habis kursus kat INTENGAH....
memang penat bila berulang alik dari putrajaya ke pandan indah...
nak ngadap jem tu yang lemah....
kesihatan bonda sendiri pun tak berapa nak baik...
dah 3 hari bonda hilang suara, hari ni baru ok skit...
cuaca pun agak panas & berjerebu skang ni, kene banyak minum air...

berbalik kepada cite di atas, walaupun zahraa kene virus chicken pox...
dia tetap aktif seperti biasa...cuma masa mula2 kene je...
dia demam teruk selama 3 hari...
dan tak leh makan sebab penuh bintik2 putih dalam mulut...
skang dah back tu normal, tgh malam pun cari biskut....
Alhamdulillah....hopefully 3 4 hari lagi dah boleh g school...


yeahhh!!!saya budak kuat....

6 comments:

  1. akak doakan zahra dan bondanya segera sihat.makan ubat tau.Bykkan minum air dlm cuaca panas mcmni.Jem...paling tak suka kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak...jem buat kita rasa penat walaupun bukan kita yang drive kan...

      Delete
  2. ni kena balun air kelapa kalau orang dulu2x... tapi sekarang ni makan dan sapu ubat insyallah dah memadai.... semoga cepat sembuh yee... amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih, insyaAllah...kalau ikut petua org lama2 memang kene bagi air kelapa...tapi skang bagi ubat je la...air kelapa pun dah mahal...hiihiii...

      Delete