Blogger Templates

Monday, 30 July 2012

Main Masak-Masak @Ramadhan 8 & 9

Assalamualaikum sahabat2 bonda...
cam ne pose hari ni??
sekejap je dah masuk hari ke 10...

weekend hari tu bonda main masak2...
saje masak sepcial2 skit...
papa & zahraa jadi pembantu tanpa gaji...hehehehe...

aksi zahraa gentel kuih keria...
zahraa panggil kuih keria ni kek...
zahraa nak buat kek la...

ni pulak ngah gentel kuih onde-onde....
untung ada anak dara ni....

ramadhan ke 8...
nasi ayam resepi bonda, kuih keria hasil gentelan zahraa, dah jus tembikai lemon resepi papa....

ramadhan ke 9....
nasi tomato, ayam masak merah, jelatah, kuih onde-onde dan air ribena+7up...

baru beli barang dapur tu yang semanagat memasak...
hehehehe....

18 comments:

  1. Pandai Zahraa tolong ye. Auntie nie Zahraa tahu tak hari-hari pinjam dapur kat bazar masakkan utk auntie tau:)

    ReplyDelete
  2. rajin... nanti besar senang ibu diakan...
    yang penting kerjasama... memang kalau maska sendiri lagi senang lebih selamat dan lebih jimat...
    akka tak sempat menapau kedai sebelah opisni.. masak goreng2jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu dah tentu2 masak sendiri ni dijamin kebersihan nye...:)

      Delete
  3. Su kuih keria ida panggil kuih tayar lori pasal dia ada lubang kat tgh...zahra minat memasak ke..rajinnya anak dara su nie....hhhmm special la menu berbuka su....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke??unik nye nama tu...nampak memang minat...eksited dia bab masak memasak ni...time2 cuti je bleh special2...time2 keje simple2 je...

      Delete
  4. KA jamin kuih onde2 tu mesti sedap kan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke??hehhehee...sedap tapi ada yang kurang gula...

      Delete
  5. dah lama tak makan kuih keria..sesekali pekena sedap jugak kan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih keria ni kalau buat sendiri lagi sedap...ye la kalau beli kedai banyak tepung dari ubi...hehehehe...

      Delete
  6. nasi tomato sis tu nampak sedap sangat :)

    ReplyDelete
  7. amboi2...pandainya deco..dah macam buka posa kat kedai lak..kekekekekek..terer ko buat nasik ayam..kekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. belasah je puan syalinda janji bleh makan...kene la deco comei2 baru cik abang selera nak makan...hahahahaa...

      Delete
  8. nak raser boleh?
    ^______________^

    ReplyDelete
  9. rajin ni anakdara bonda nolong masak eh, share ler resepi air tembikai lemon bonda tu..terliur ni..biasa tembikai laici jer ni cam best gak tembikai lemon

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...perah je lemon kat tembikai tu, jadi la jus tembikai lemon...hehhehehe...

      Delete