Blogger Templates

Tuesday, 10 July 2012

Sengkuang Calit

Sape pernah makan benda ni???
sedap kan????
sape yang tak pernah makan boleh try k...
dah try sekali mesti nak lagi....hahahaha...

itu lah yang terjadi pada papa....
hari-hari sengkuang calit, sengkuang calit hari-hari....
hehehee...

bonda dah biasa makan benda ni...
dari zaman sekolah lagi...
dulu kalau beli mesti cakap makcik nak kacang lebih tau...
skang kalau beli memang dah terlebih2 kacang nye...
sian papa...masa sekolah x pernah jumpa benda ni...
skang dah besar baru merasa....
lepas tu terus ketagih....

2 hari berturut-turut turun uptown@the mines...
penangan sengkuang calit...
last2 dapat tahu dah ada jual kat presint diplomatik depan snowgurt....
lepas ni bleh la makan hari2....

dulu benda ni org jual RM0.30-0.50 je....
skang RM2.00...
yang penting masih sedap....

sengkuang calit...sengkuang calit....mai singgah...
kalau g uptown@the mines lagu ni la mula2 dengar...
betul2 depan pintu masuk....
NyuMmyyy...SEDAP!!!

12 comments:

  1. weh, aku penah makan dulu, masa sekolah rendah dulu, abis ja sekolah ada orang dok jual..sedapnyaaaaaaaaaaa... skrg ni kalo balik kg pun dah takdak..
    nak g carik jugak kat diplomatik

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan puan syalinda...memang terbaik la..:P

      Delete
  2. Alahai Su apasal kakak tak tahu. Macam rojak petis ke? Agak-aak apa perencah dia? Kakak tak pernah makan tapi kalau rojak petis tu kakak tahulah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain kak...dia macam sos yang kat popia basah...lebih kurang la rasa dia...tapi sedap kak...nanti ada masa g cari tau...hehehehehehe...

      Delete
  3. ape tu?nape akak tak penah mkn dan tak penah tau pasal sekuang calit ni.cuba close up gmbr tu sikit.tak jelas ni.nak gak cuba..mana tau akak nak cari ke nnt...mcm kan dekat je tempat tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ina, benda tu sekuang kat atas dia ada sos pas2 diaorg tabur kacang...sedap kak...makanan nostalgia tu...dulu diaorg jual kat depan2 sekolah...

      Delete
  4. macam rojak buah pun yaa.. sekuang aka sengkuang kan??

    ReplyDelete
  5. CK xpernah mkn pun kak su.. hehe.. nak kena cari nie bila lek malaysia nanti nie.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. balik malaysia nanti cari tau...rugi tak rasa....

      Delete