Blogger Templates

Friday, 3 August 2012

Iftar 10, 11, 12, 13 Ramadhan

Ni n3 marathon menu berbuka pose bonda sekeluarga...
heheheeheheh...
senang sekali jalan....
biasa la aktiviti balik keje...bersilat di dapur...
menyediakan juadah berbuka pose....
yang simple2 je yang penting sodap & papa suka....

 ramadhan 10...
asam pedas ikan tenggiri, murtabak makaroni, 
ikan masin bulu ayam & sup tulang pemberian jiran depan rumah...

 ramadhan 11..
gulai udang+nenas, ikan tenggiri goreng, ikan masin bulu ayam
& cucur udang+taugeh+kucai...

 ramadhan 12..
ikan selar masak kicap, telur dadar, timun jepun & karipap (yang ni beli ye)...

ramadhan 13...
masak lemak pucuk geti@turi, ikan goreng, ayam goreng, 
ikan masin bulu ayam, sambal belacan & tembikai...

Alhamdulillah, rezeki pemberian Allah...
TQ Allah....

23 comments:

  1. yg sikit tuhlah sedap...masak banyak2 tak abis membazir pulak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..banyak2 tak makan pun nanti..

      Delete
  2. sedapnyer su, tak pe makan sket camni x membazirkan....

    ReplyDelete
  3. Su kakak tetiba teringin nak makan turi masak lemak campur kacang hijau sedap kan. Lamaaa betul kakak tak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan kak sayur2 tradisional ni...anak kita nanti tak tahu la kenal ke tak...hehheehe..

      Delete
  4. wahhhhhhhhhhhh semua dap2...yum3...ahaks

    ReplyDelete
  5. buat lapaq je tgk teghari ni hehe

    ReplyDelete
  6. rajinnyer dier snap gambar ari2...
    yg penting nmpk sedap.... [tarik napas]... hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. saje ambik gambar buat semangat untuk rajin memasak..

      Delete
  7. ikan mesti xtinggal yer.. sedapnya asam pedas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hubby org ganu..tu yang makan ikang sokmo..:)

      Delete
  8. wah... menarik..
    selamat berbuka puasa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...selamat berbuka untuk kamu juga...:)

      Delete
  9. baguih rajin masakni.. yang penting tak membazir... akak tak sempat nak bersilat... balik lambat semenjak sebulanni... nak poseler baru kena balik lambat geram....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhee..kalau balik lambat memang malas nak masak..ye la pk nak masak apa lagi, nak siap kan bahan2 lagi......

      Delete
  10. alhamdullilah rezki Allah...su...ikan masin bulu ayam tue nampak macam sedap..tapi tak penah makan lagi..takde jual kat sini..ida pun suka sangat gulai udang + nenas....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke tak ada jual kan sana??su beli kat mydin je...sedap!!

      Delete
  11. cepat2 update cerita makan hari minggu..

    ReplyDelete
  12. Baru pukul 2 lebih..sangat tidak sesuai untuk tengok buah tembikai yg merah tu! hehehehehe..

    ReplyDelete