Blogger Templates

Friday, 7 September 2012

Raya @Ganu Kite Pulak

Assalamualaikum & salam 20 Syawal....
lepas puas beraya di KL bersama mak & abah...
kami berangkat pulang ke kampung halaman papa...
mana lagi...ganu kite la....
tinggal la mak & abah berdua....

sempat lagi papa berposing tu....

sampai2 ganu, tak ada sape pun kat umah...
mek, ayah & semua adik beradik papa dah balik kelantan....
untuk persiapan bekwoh (kenduri kahwin) sepupu papa....

esok nye kami bermalam di rumah pak sedara papa...
lusa nye baru balik kelantan...bermalam di rumah BIL...

 bergambar bersama SIL & anak2 buah...

 ganas nye anak bonda posing...

 zahraa & mok su...

sebelum balik KL...

wajib g cari kopok dulu....

 kami selalu beli kopok lekor di B.T.B 2209....
kopok dia lembut, banyak ikan dan tak ada tulang...
kalau beli kat losong selalu tulang tak hancur & kasar2...

lepas tu terus bawa zahraa jalan2 kat pantai batu burok...

 duduk kat pantai sambil2 makan kopor lekor...
memang best....

 papa ngah pilih layang2 untuk zahraa...
dan harus la pilihan nya bertemakan mickey mouse.....
cartoon peberet zahraa...

dan akhirnya layang2 zahraa terbang tinggi....
suka la tu...nanti kita g lagi ye sayang....

Alhamdulillah perjalanan pergi & balik kami selamat....
bulan November ni kami akan pulang ke ganu lagi...
untuk bekwoh mok su zahraa....
mesti zahraa rindu & tak sabar nak jumpa ngan kucing tok mek....
mana tak nye dari masuk kete sampai la kat umah...
asyik tanye kucing tok mek je....sabau je la...

3 comments:

  1. ganu.. seronok jenjalan sana... kopok lekor mestila wajib beli kan..

    ReplyDelete
  2. suke sgt pantai kat ganu...cantek kan..tp ombak besar x leh mandi hehe

    ReplyDelete
  3. suami ganu yerk.. syiokkan raya kat ganu... lama tak gi ganuni.. mst gi tapi plan tahun depanler...
    cha suka yerk jumpa sepupu...

    ReplyDelete