Blogger Templates

Monday, 29 October 2012

Zahraa Tengok Apa Tu??

Assalamualaikum...

ape la yang khusyuk sangat tu...

sampai cam tu sekali muka zahraa...

 OOooOo...zahraa tengok orang sembelih lembu rupanya...

dari umur zahraa setahun sampai la skang papa akan bawa zahraa 
tengok org sembelih lembu lepas solat raya aidiladha...
seronok dia...
dulu kecik tak pandai komen apa2...

skang macam2 dia cite ngan atuk dia...
org sembelih lembu atuk....
lembu tu mati atuk...
sian lembu tu....
hehehehe.....
macam2 la zahraa ni....

skang mungkin zahraa tak faham makna ibadah korban...
insyaAllah...bila dah besar nanti zahraa akan faham kenapa org sembelih lembu tu 
sampai mati....

11 comments:

  1. betul tu..kena bawa anak2 tgk benda2 mcm nih,sbb kita bole ajar diorg dari diorg kecik lg

    ReplyDelete
  2. berani jg zahraa ye..
    baba Pa'e plak tak bagi Pa'e tgk masa iran kita korban Kambing...dia kata takut Pa'e teringat2 kang ngigau plak...hehehe.
    Tapi pae tetap nak tgk..:)

    ReplyDelete
  3. danisha pena sekali la gi tgk korban...tp die kecik lg x paham...lg die suke tgk banyak lembu kat situ hehe

    ReplyDelete
  4. anak akak si kaklong sampai skrg dah 15 thn tak berani tengok coz dia akan sedih tak pasal2 nangis lak dia hihih

    ReplyDelete
  5. ngeheheh!!!patutla kehairanan semacam je..tgk lembu kena sembelih rupanya..comllnya blog ni..ada mickey lg,:) jmput follow kmbali,ye :)

    ReplyDelete
  6. baguslan train bawak dari kecik lama2 dia fahamlah nnti!

    ReplyDelete
  7. bestnya leh bawa anak gi tgk org sembelih lembu. kat sini, mmg tak dpt. mana taknya, tiap kali raya korban, hasben keja. mmg tak dpt gi.

    ReplyDelete
  8. xcited kan budak2 nampak lembu korban..teringat aritu pegi pasar sehari sebelum raya,kebetulan pakai t shirt kaler merah..mak aii..duk kena perati ngan lembu terus lari..hehe

    ReplyDelete
  9. Tak samai hati nak tengok proses penyembelihan..

    ReplyDelete
  10. x sempat tengok pun lembu kena korban...

    ReplyDelete
  11. Su... masa nak tidur bukalah cerita kisah nabi Ibrahim/nabi Ismail lepas tu akhir cerita katakan sebab itulah papa sembelih lembu hari raya haritu..

    ReplyDelete