Blogger Templates

Tuesday, 8 January 2013

Zahraa & Ikan

Assalamualaikum.....

hari ni bonda nak cite tentang minat puteri kesayangan bonda ni....
zahraa ni sangat2 suka ngan binatang...
tak kira la ape jenis binatang....
kalau nampak kucing tepi jalan mesti dia akan belai kucing tu...
siap nak bawa balik lagi...

ikut papa kot...bonda pulak takut ngan kucing...
kalau g kedai binatang berejam la dok kat situ.....
ada sekali tu nagis2 tak nak balik....

sian pulak tengok dia...
so bonda & papa janji la ngan dia nanti ada rezeki kita beli ikan ye...
dah lama berjanji...akhirnya ahad lalu bonda & papa
bawa zahraa g cari aquarium, aksesori dan ikan...
suka sangat dia....sampai kat kedai tu dia nyanyi lagu ikan kekek....
heheheehe...

zahraa tolong papa pilih ikan....

tolong papa cuci batu & deco batu dalam aquarium...

dah siap!!cantikkan??

isi air pulak bagi penuh letak klorin...
lagi setengah jam baru boleh letak ikan...

akhirnye....ikan berenang2....

hari2 ngadap ikan....
suka la tu....

10 comments:

  1. bila tengok zahra dgn ikan n akuarium comel tu..aunty pun mcm tingin lak nak bela ikan.dah bertahun tak bela ikan ni.

    ReplyDelete
  2. salam suraya....
    budak2 memang suka dengan ikan nie....kak rumah akak banyak betul ikan guppy nie...cepat betul membiak....

    ReplyDelete
  3. Kakak pun suka bela ikan sebenarnya Su tapi itulah tak boleh lama masuk 3-4 bulan luput dah. Macam ada expiry date..

    ReplyDelete
  4. alaaa tomeinya dia dok tgk ikan tu..

    ReplyDelete
  5. hehe samalah KA takut kat kuicng juga but anak2 sayang pada binatang2 peliharaan ni

    ReplyDelete
  6. tu le kita pun spesis takut minatang kecik2, kucing pun takut gakk... tapi anak2 sgt suka binatang peliharaan..

    ReplyDelete
  7. Pa'e pun suka kucing.. kesian kat dia.. nak juga pelihara kucing, tapi babah dia alergik bulunya..so, tak dapek lah..hehe..
    wahh..zahraa hari2 lah dik ngadap ikan tu ye..:)

    ReplyDelete
  8. penyayang zahrani.. baguih kecik2 lagi...

    ReplyDelete