Blogger Templates

Wednesday, 10 July 2013

Terawih Ketika Berbadan Dua

Assalamualaikum & Salam Ramadhan 1434H

Alhamdulillah dipanjangkan usia untuk bertemu 
dengan ramadhan pada tahun ini....
semoga ramadhan kali ini bonda sekeluarga dipanjangkan usia untuk 
merebut segala ganjaran yang ditawarkan hingga ke penghujungnya...

Segala puji bagi Allah.....
harap2 Allah memberi kekuatan kepada bonda untuk selesai kan puasa 
untuk hari ini dan seterusnya....
walaupun belum penah lagi merasa nikmat berpuasa ketika berbadan dua...

Allah maha penyayang, memakbulkan doa bonda untuk merasa 
mengandungkan adik zahraa seperti yang 
dirancang ketika usia bonda 28 tahun...

Alhamdulillah...walaupun agak lewat dari sasaran....
kalau boleh bonda ingin melahirkan adik zahraa pertengahan tahun ni...
tapi Allah lebih mengetahui ape yang terbaik buat hambaNya...

Malam tadi bonda gigihkan diri untuk menghabiskan 
terawih 8 rakaat bersama witir 3 rakaat di surau...
Ya Allah rasa seronok tidak terkata...
walaupun rasa nak pitam bila dah masuk 6 rakaat...

Bulan puasa ni bonda dah bincang ngan papa...
bonda tak nak masak sebab nak tumpukan pada terawih...
ye la kan kalau masak ni takut tak larat pulak nak berterawih..
lagi2 bila berbadan dua...

InshaAllah kami akan berbuka di masjid besi bermula 
hari ni dan terus sambung berterawih....

Semoga Allah permudahkan segala nye....

kakak zahraa first time terawih...
terawih jap je pas2 main je lebih....
tak pe la janji zahraa sudi teman bonda g terawih...

4 comments:

  1. salam dear, alhamdulillah dan tahniah zahraa bakal jadi kakak,lama tak jenguk sini kan, bonda zahraa pun dah jarang update.. semoga semuanya baik2 saja dan selamat berpuasa... rindu jenjalan sini =)

    ReplyDelete
  2. tahniah dan semoga kandungan sihat.selamat menjalani ibadah puasa dan solat terawikh.

    ReplyDelete
  3. tahniah mama zahra..nanti zahra nak dapat adik ye...alhamdullilah ..ida dulu pun penah preegy anak sulung di bulan pose :).

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan..
    lamanya tak kesini, hilang jejak..
    Tahniah ye, tak lama lagi zahra dapat adik lah:)

    ReplyDelete