Blogger Templates

Monday, 14 October 2013

Check Up 35 Minggu

Assalamualaikum....

Sekejap je rasa dah 35 minggu....
tinggal 34 hari lagi kakak zahraa nak dapat adik .....
sempat ke sampai ke tarikh due...
takut2 kuar awal pulak...

dr kata suma ok....
air ketuban normal....
scan muka baby dah nampak tembam.....
mana tak nye berat baby dah 2.2 kilo...
tapi nampak pipi sebelah je....
sebab muka baby betul2 ngadap ke bawah....
Alhamdulillah baby berada di kedudukan yang sepatutnya...

berat bonda dah 70 kilo...
sama je cam ngandung kakak zahraa dulu...
berat badan naik dengan jaya nye....
bonda tak kesah pun dengan berat badan tu...
dalam pantang nanti bleh pulun diet...

cuma bonda dah tak selesa nak tido malam...
bahagian pusat ni sakit sangat...
mungkin kulit perut dah semakin menipis....
bila g supermarket mesti ada org tegur...
eh, perut dah nampak ke bawah sangat....
tunggu hari ke???hehehee....
bonda harap baby kuar awal muharam ni....
inshaAllah...semoga Allah makbulkan doa bonda...
kalau ikut dr pulak...
suma ok, tunggu sakit je ye...
maknanya bila2 masa je la baby bleh melihat dunia...

 menunggu tuan baru...
dulu katil kakak zahraa...skang giliran adik pulak...
bonda & papa renovate skit bagi cantik....

 yang ni baru khas untuk adik...
kakak zahra dulu tak merasa...

baju pun bonda tak beli banyak sangat...
kalau kuar confirm girl...
bleh pakai baju kakak zahraa je nanti...
kalau kuar boy...
lepas pantang nanti baru kita shopping ye baby!!
tapi dr kata girl...
kuasa Allah sape yang tahu kan....

ada satu lagi bonda nak beli sebelum bersalin...
breast pump....harap2 sempat la beli....
untuk pantang pulak...
bonda nak continue produk shaklee...
mungkin tambah produk nona roguy...

doa & harapan bonda semoga anak kedua ni bonda dapat
lahirkan secara normal tanpa sebarang komplikasi...

* Selamat berpuasa bonda ucapkan kepada papa 
& seluruh umat islam
yang berpuasa sunat arafah hari ni...

Disunatkan kepada orang yang tidak melakukan ibadah haji. Fadhilatnya sangat besar sebagaimana dijelaskan menerusi hadith daripada Abi Qatadah r.a. ujurnya, 
Rasullullah s.a.w. telah ditanya oleh sahabat mengenai puasa hari 'Arafah, sabdanya bermaksud: 
"Ia menghapuskan dosa setahun yang lalu dan tahun-tahun kemudiannya." 
(Riwayatkan oleh Muslim dan al-Turmuzi)
Menerusi hadith daripada Abi Qatadah r.a. juga bahawa Rasullullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:
"Puasa pada hari 'Arafah itu menghapuskan dosa dua tahun yang lalu dan tahun yang akan datang." 
(Diriwayat oleh Muslim)

9 comments:

  1. wauweee... dah nak due tu, moga selamatsumenya dan dipemudahkan..

    ReplyDelete
  2. suraya, waah, tak lama ja lagi, jaga kesihatan k, jangan buat kerja berat..semoga semuanya dipermudahkan..aminn

    ReplyDelete
  3. wah tak lama dah.semoga segalanya di permudahkan

    ReplyDelete
  4. wah dah x lame lg..take a gud care of ur self ye..

    ReplyDelete
  5. wah! tak lama lagi zahraa nak dapat adikkk..
    best nya..tahniah ye ...:)

    ReplyDelete
  6. lama tak update...
    :)

    nak tgk adik Zahra..

    ReplyDelete
  7. salam...lama akak tak jenguk sebab cuti bersalin, wah tak lama lg dah nak bersalin ye, semoga segalanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  8. ada update rupanya.. boleh akak tak singgah sini..

    ReplyDelete