Blogger Templates

Tuesday, 30 September 2014

Himpunan Solidariti Ummah 2014 @Stadium Tertutup Nilai

Assalamualaikum....

cerita ni agak lama dah bonda nak post...
cuma masa tak mengizinkan...
dan internet kat opis ni asyik down je...
perhimpunan yang berlangsung pada 13 September 2014 yang lalu...
memang terasa semangat Al Qassam menusuk ke dalam jiwa bonda sekeluarga..
membuat diri ini rasa kerdil sangat dengan sajak mengenai semangat anak2 palestin
yang di sampaikan oleh
heliza helmi dan farah deeba...
memang bergenang la air mata ni...

malam tu beribu anak muda turun sebagai Al Qassam...
semoga semangat mereka seiring dengan niat...
kumpulan nasyid  waed band dari lubnan benar2 memukau dengan 
lagu2 berunsur perjuagan Al Qassam...

Allahuakbar, we are all Al Qassam, boikot mcd,
boikot starbucks tidak lekang dari bibir pengunjung...
tapi sayang baru2 ni tgk mcd kat alamanda penuh dengan umat ISLAM...
rasa nye mcd tu bukanlah makanan berkhasiat...
tapi org malaysia ni memang tak boleh tinggal kot mcd ni...

bila dengar cerita heliza helmi & farah deeba pasal
 anak2 palestin ke sekolah dalam keadaan mereka sedang berperang...
dan semangat mereka untuk menuntut ilmu bagi mengubah kehidupan bangsa mereka..
bonda sekeluarga rasa sangat2 terharu...
adakah anak2 muda di malaysia hari ini mempunyai
misi & visi yang sama seperti mereka??

bila kita fikirkan agak2 nya mampu kah kita berhadapan situasi
sekiranya malaysia diserang??
mampu kah kita menjadi seperti Al Qassam...
berjihad mempertahankan negara & agama...
inshaAllah kita semua umat islam tentunya
dilahirkan sebagai umat yang sanggup mati kerana ISLAM....

we are all Al Qassam!!!

papa yang sangat semangat untuk mengahadiri perhimpunan ini...

hampir 20ribu orang membanjiri perhimpunan ini...

semangat kami anak beranak...
walaupun hanya duduk di birai tangga...
tidak berganjak sehingga program abis...

wahai yahudi!!tentera Muhammad sedang sedia mengatur langkah...
Allahuakbar!!!Allahuakbar!!


3 comments:

  1. Bagaimana tentera Al-Qassam dididik dan diasuh dari kecil pastinya tidak tertanding kita di sini. Mereka hafaz al-Quran tetapi (maaf) kakak katakan ramai anak muda di tempat kita ini nak membaca jawi pun merangkak-rangkak usah kata membaca Al-Quran. Sedihnya...

    Moga umat Islam terpelihara. Bersama kita didik anak kita ke arah jalan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat dengan pandangan kakzakie....anak muda skang lebih suka berhibur..inshaAllah akan berusaha mendidik puteri2 saya mencintai AlQuran & Sunnah..

      Delete
  2. AMBOI SERONOKNYA SU... SEMANGAT AL QASAM..

    ReplyDelete